سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترینِ برادران، کسی است که برایش به رنج افتند. [امام علی علیه السلام]
دست نوشته های عمومی من
 
شروع ایجاد نظم در زندگی1

سلام.
چند مدت پیش یه جریانی واسم اتفاق افتاد که یه کم تفکر برانگیز بود.و
وقتی توی یه موضوعی همگی دارند به یه جریانی ( فردی و گروهی ) اعتراض می کنن به طبع افکار همه ( حالا یه به عنوان نقاد یا به عنوان حامی )به سمت اون جریان نشونه می ره و کمتر کسی به چیزهای دیگه فکر می کنه، که خود بنده هم از این قاعده مستثنی نبودم .
بحث داغ اون موضوع کمی فروکش کرد تا 1-2 روز بعدش که داشتم توی اتاق و خونه این ور و اونور می رفتم و روی چند تا موضوع هی کم و بیش گریزی می زدم، تا اینکه یه دفعه به یاد همون موضوع پیش خودم فکر کردم واقعا من و مائی که اون روز همش حواسمون به اون طرف بود آیا به خودمون  هم نگاهی می کنیم؟
دیدم الحق و والانصاف  که نه ! و خودم هم چندان یه سری چیزها رو خیلی خوب رعایت نمی کنم و از اون جمله نظم هستش.(مثلا مرتب بودنه! )،بروبچ هم خونه ای(یزد) می فهمن من چی می گم!
اولین موضوعی هم که دیدم چندان روی نظم نیست وضعیت کتابهام بود که به قولی وقتی بهشون نگاه کردم خودم خنده ام گرفت ،،  ، دیدم اونهایی که روی بورس خوندن هستند هر کدوم یه جایی توی خونه هستن ! چندتاش  کنار مکان خواب روی هم بودن ! یه 2-3 تاش روی میز و چند تایی هم روی تاغچه ی اتاق و بوفه ی تی وی پراکنده بودن ! ( عجبا ، حالا خوب بود چند هفته پیش همه ی کتابها رو لیست بندی کرده بودیم وگرنه !!! ) تا این وضعیت رو دیدم به خودم گفتم ای بابا ما به جای گیر دادن به بقیه بهتره که اول خودمون رو ردیف کنیم و بعد بریم از بقیه گله کنیم ! ( آنچنان سریع کتابها  مرتب شدند که خودم کیف کردم .
دومین نکته وبلاگ بود که با نگاهی گذری میشه فهمید که با بی نظمیه خاصی آپ می شه، یه بار صبح یه بار ظهر یه بار هم شب یه بار شنبه یه بار سه شنبه . ( واقعا که !!! ) و همینطور این چند هفته هم که کانکت شدن های وقت و بی وقت دیگه شده نورعلی نور! .
سومین نکته ساعات خواب و بیداری هست که دیگه داشت کفری ام می کرد. یه روز 5 ساعت خواب و یه روز 7 ساعت ! یه روز ساعت 7 بیدار می شدم یه روز 8 . یه روز 12  می خوابم یه روز 3 شب ، اصلا این بی نظمی در خواب از دوران دانشگاه تا حالا در وجود ما بدجوری رخنه کرده بود .(اکثر دانشجوها هم بد جوری اسیرش هستن! )
خلاصه یه تصمیمی گرفتم اساسی . (حکم کردم واسه ی خودم !)گفتم اولا که ساعت خواب رو فعلا روی حداکثر 6 ساعت ست می کنم و از حالا در جهت منظم کردن گشت و گذار در نت و آپ کردن وبلاگ هم یک روز در میان در ساعت 6-7 صبح میام پای نت (مگر اینکه کار خاصی پیش بیاد که یه وقت دیگه هم بیام نت.)
و وبلاگ از همین امروز به صورت یک روز در میان آپ میشه. که ان شاءالله کم کم این تایم رو هم به 5-6 میرسونم .
خوب دیگه این چند تا کار رو واقعا باید برای شروع نظم در بقیه ی امور انجام می دادم (آخه نظم در همین کارهای کوچیک هست که منجر به نظم در کارهای بزرگتر می شه !)که استارت رسمیش از همین امروز هست و به امید خدا که تا زمان سربازی خوب پیش می روم ، بعدش رو بنا به شرایط برنامه ریزی می کنم..
تا پس فردا صبح که باز همین موقع می آم  اینجا  احوالتان پرشور.یا حق.  .
    
 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط mr good 87/3/8:: 7:0 صبح     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها