سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود را از اندیشه ای که مایه فزونی حکمتت گردد و عبرتی که مایه حفظ تو شود، تهی مدار . [امام علی علیه السلام]
دست نوشته های عمومی من
 
سوالات زیبا برای زندگی شما

سلام.
چه خبرها؟ تعطیلات رو که  در جهت شناخت خود و خدا مفید گذروندید انشاءالله! ...........
برای این پست فقط می خواهم سوال بپرسم....بدون جواب. به نظرم عالیه اگه هر کدوممون همین جایی که هستیم به این سوالات ،جوابی برای خود خودمان بدهیم، تا بعد بتونیم با تحلیلشون گامهای بلندتری رو برداریم.
و در ضمن یه نکته،درسته که ما هم سوالهای مثبت داریم و هم منفی ، و هممون کم و بیش از خودمون اونها رو می پرسیم ، اما برای اینکه وبلاگ اکتیوتر بشه و همه  با خوندنش انرژی بگیرن ، به نظرم بهتره  سوالهای مثبت رو مطرح کنم تا اگه جوابی زیبا براشون دارید روحیه هاتون سرحال شن  و اگه جوابی واسشون پیدا نکردین از این به بعد در پی ساختن جوابی زیبا براش باشید چون اگه قدرت خوندن این سوال رو داشتید مطمئنا قدرت ساختن جوابی زیبا رو نیز برای اون دارید.
و اما سوالات به صورت پراکنده هستند و پیشنها د می دهم که تا آخرشون رو بخونید و اگه نظری و سوالی داشتید و یا موردی براتون مبهم بود و دوست داشتید که با هم روی اون تبادل نظر کنیم از همینجا یا ایمیل یا آف لاین مطرح کنید... خوشحال می شم که بتونیم با هم نکته های زیبا تری را کشف کنیم. بریم سراغ سوالات.

تا حالا به این فکر کردید که مفیدترین لحظه ی عمرتون تا الان کی بوده؟ بهترین کاری که انجام دادید چی بوده؟ بهترین چیزی که خوندید کدوم مطلب بوده؟ بهترین دقایق عمرتون رو با کی سپری کردین؟ بهترین خرید عمرتون چی بوده؟ بهترین حرفتون در چه موردی بوده و برای کی گفتین؟ معنویترین لحظه ی زندگیتون تا الان کی بوده؟ پر انرژی ترین لحظه ی زندگی تون کجا بوده؟کی حس کردین که واقعا خوشبختین؟از کدوم سد زندگیتون  وقتی عبور کردین واقعا به خودتون بالیدید و خدا رو شکر کردید؟ زیباترین جمله ی زندگیتون  چی بوده که باعث شده یه نفر دیگه از ته دل خوشحال بشه؟ توی کدوم شرایط بودین که  از ته دل به درگاه خداوند پناه بردین و جواب گرفتین؟ کدوم اشکی بوده که واستون اشک شوق تلقی شده ؟ کدوم دوستتون بوده که از صمیم قلب همیشه براش دعا می کنید؟ کدوم صحنه شما رو واقعا مجذوب خودش کرده؟ کدوم گفته بوده که شما رو برای مدتی هم که شده به خودتون آورده؟کدوم سال زندگیتون هست که  دلتون می خواهد دوباره برگرده ؟ کدوم لحظه ها بوده که قلبتون از شدت شوق مدام می تپیده؟ کجای زندگیتون باعث شدین یه نفر از راه شر به راه خیر بیاد؟ شوق انگیزترین در آمدتون برای کدوم کار بوده؟ کدوم موسیقی بوده که شما رو آروم کرده و به شما انرژی داده ؟ کدوم رایحه بوده که با حس کردن اون احساس سرزنده ای می کنید؟کدوم ذکر بوده که حس می کنید با گفتنش آرامش نصیبتون می شه؟ توی کدوم نقطه از زمین خدا بودید که از بنده بودن خودتون احساس رضایت کردید؟کدوم هدیه رو دادید یا گرفتید که باعث شده اون ته دلتون قطره ی شادی بچکه؟ کدوم خبر شما رو تا مدتی مسرور کرد؟ کدوم روز بوده که از شدت خوشی دلتون نمی خواسته هیچوقت به پایان برسه؟ کدوم خواب بوده که آرزو می کردید ای کاش بیداری وجود نداشت؟ کدوم نعمت خداوند رو وقتی دیدید به بزرگی  اون پی بردید؟ کدوم لحظه ی شادیتون رو با بقیه شریک شدید و اونها رو هم شاد کردین؟کدوم رابطه رو وقتی دیدید از شدت شوق با خودتون گفتید ای کاش همیشه اینها با هم اینجوری  باشن؟برای کدوم خلق خدا گامی برداشتید که باعث شده اون تا آخر عمر شما رو دعا کنه؟ کدوم انتخاب زندگیتون باعث شده با یادش خرسند شید؟چه کسی بوده که وقتی بهش رسیدید از انرژی زیادش شما کیف کردین و دلتون می خواسته بازم با اون باشین؟کدوم لبخند شما بوده که اطرافیانتون رو دلگرم کرده؟ کدوم برنامه بوده که تا آخرش رفتید و به نتیجه رسیدید؟کدوم اظهارنظرتون باعث شده تا یه موضوع به خوبی تموم بشه؟ به کدوم یک ز آرزوهای زندگیتون رسیدید؟کی و کجا به خودتون گفتید آهای ! می دونی خدا خیلی  دوست داره که اینجا هستی؟ کی حس کردید که اونقدر انرژی دارین که می تونید هر کاری انجام بدید و انجام هم دادید؟  و اما بهترین تصمیم زندگی تون تا الان چی بوده؟

خوب فکر کنم فعلا در حالی که باز هم سوال هست  کافی باشه.امیدوارم با فکر کردن در مورد هر کدوم از سوالات و جواب دادن به اون  لبخندی بر لبانتان شکل گیرد و گرنه آرزو می کنم که با خواندن آن در پی ساختن جوابی عالی همین امروز و فردا گام بردارید.

تا بعد یا حق.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط mr good 86/12/18:: 9:51 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها